header
תכנון גינות פרטיות- אדריכלי הטבע
 
ליצירת קשר אודות תכנון גינות פרטיות
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864 נייד: 050-2033090

 
תכנון גינות פרטיותתכנון גינות פרטיות הוא כמו עיצוב פנים של הטבע: מתלווים אליו שיקולי טעם, מרחב,סביבה וצבעים, באותו האופן שמעצב פנים יתכנן את הבית או הדירה שלכם, רק שבגינות יש להתחשב בנתוני הטבע ובעובדה שזהו חלל דינמי של אקלים, ותופעות אחרות, יש השפעות על מראהו. מה צריך לדעת לפני התכנון, והאם ניתן לתת דרור לפנטזיות הכמוסות ביותר?
 
מתכננים פריחה

דמיינו סיטואציה בה אתם יוצאים אל הגינה הפרטית שלכם. היא לא חייבת להיות גדולה. אתם יושבים על ספסל העץ הקטן מתחת לעץ המעטה צל עליכם, משקיפים על משחק הצבעים של הפרחים השונים המעטרים את צידי הגינה, ונרגעים ממראה האבנים החמימות הפזורות לאורך שביל הגישה, עם מדרגת אבן קטנה, עליה מונח כד יפהפה. פנטזיה? לא ממש. תכנון גינות פרטיות נועד לכל מי שמעוניים להפוך את הגינה הפרטית שלו לגן עדן קטן מקום מפלט למחשבה ומרגוע או אירוח חברים בזמן שהילדים משחקים בחוץ, וכן אמצעי ביטוי עצמי אסתטי ויפה, המשתלב עם סגנון הבית כולו.
 
כיום, יותר ויותר אנשים נותנים את הדעת על תכנון גינה, באופן שיהיה אפקטיבי בהתחשב באקלים הארץ ישראלי, בסוג האדמה המאפיינת את אזור המגורים, ובמציאת פתרונות רב שנתיים, שישוו לגינה מראה נעים לעין לאורך כל ימות השנה. תוסיפו לזה את הגבלות המים והדרישה לחסוך בהשקייה, וקיבלתם תכנון גינה חכם, יעיל עם ניצול אופטימאלי של צמחייה ועזרי יופי נוספים.
 
מקצועיות נדרשת

מהו תכנון גינות פרטיות? מדובר בנישה של מעצבי גינות, לרוב בוגרי לימודי אדריכלות נוף, למרות שכיום קיימים גם קורסים ממוקדים לתכנון גינות פרטיות. התכנון מתמקד בצורך של בעלי הגינות הפרטיות, יחד עם שיקולים ראליים הנשענים על מצב הגינה, גודלה ועל משתנים חיצוניים כמו מזג אוויר המשפיעים עליה.
 
תכנון גינות פרטיות מתמקד בדרך לנצל בצורה חכמה את גודל הגינה, ולהבין מה המוכנות של בעלי הגינה להשקיע בתחזוקה שלה. כמו כן כרוך התכנון בבחירת מערכת השקיה נכונה וחכמה, בחירת תאורת גן חסכונית ואפקטיבית וכמובן את סוג הצמחייה המתאימה לאזור המגורים ולאקלים. כל אלו הם אלמנטים יותר לוגיסטיים ופונקציונליים, בעוד שלתמונה מתווספים גם אלמנטים עיצוביים ודקורטיביים, ביניהם סוגי הצמחים, הפרחים והעצים בהם מעוניין בעל הגינה וטעם אישי כמו למשל שילוב של אלמנטים עיצוביים כמו מזרקה, דק, פרגולה, בריכת נוי ועוד.
 
תכנון נכון ואפקטיבי של גינות פרטיות נשען על ידע מקצועי רב, והבנה הן אסתטית והן פרקטית של האדמה והאקלים, ושיקולים הנדסיים נוספים כמו תכנון מערכת השקייה שתפעל בחוכמה ובחסכון, של תאורה שתהיה כמה שיותר אפקטיבית ולא רק דקורטיבית, ושל תכנון שתילת הצמחייה הרצויה בצורה האופטימלית ביותר, תוך שילוב אלמנטים אסתטיים נוספים. לכן כדי לתכנן גינה פרטית באופן מוצלח וחכם, שיתן גם מענה חסכוני, לצד זה הפונקציונלי והיצירתי, נדרש איש מקצוע מומחה בתכנון גינות פרטיות ועם ידע מקצועי לצד יצירתיות רבה. אותו איש מקצוע גם מלווה את בעלי הגינות בטיפים, והנחיות מדויקות בנוגע לתחזוקת הגינה, השקייה שלה, גיזום, הדברה ועוד.
 
מי יודע, אולי הקיץ הזה כבר תוכלו לארח חברים לקפה בגינה החדשה, או המחודשת שלכם.

תכנון גינות פרטיות
צור קשר
 
 
 
מאשר/ת לקבל ניוזלטר