header
עיצוב גן – שילוב בין מראה ופרקטיקה

ליצירת קשר אודות עיצוב גן:
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864 נייד: 050-2033090


עיצוב גןהגינה היא מקום המנוחה, אחרי יום עבודה מתיש, יום עסקים מעייף או סתם כשרוצים לשתות קוקטייל או כוס יין לבן, ליהנות מהאוויר הנקי ומהפריחה של הצמחייה בגינה. בערב קיץ חמים, בערבי האביב או הסתיו רוויי ריחות היסמין והפריחה המשגעת, הגינה היא המפלט האולטימטיבי. אבל על מנת שהיא תוכל למלא את תפקידה זה, רצוי מאד להשקיע זמן ומחשבה בנושא עיצוב גן ותכנון. המדובר בשלב שהוא מעבר לתכנון הצמחייה, אלא בראייה הכוללת של הגינה.
 
 
 
תכנון המיקום של הצמחים

מיקום הצמחים השונים הוא חשוב. חלק ניכר מהצמחים הם עונתיים, ומשמעו של דבר הוא שהם פורחים במשך מספר שבועות בתקופה מוגדרת של השנה. ואולם אין טעם לוותר על צמחים אלה, משום שחלקם הגדול פשוט יפה ומוסיף המון למראה של הגינה. החכמה היא לתכנן את הצמחייה כך שבכל זמן נתון תהיה פריחה של צמחיה שתיתן גוון ייחודי לגן. עיצוב גן לוקח בחשבון את הדברים הללו בתכנון הגינה.

רצוי גם לשלב צמחים הפורחים כל השנה – משמע צמחים שיש להם יותר מעונת פריחה אחת. דוגמה טובה לכך – חרציות או מרווה אדומה. מובן שמומחה לנושא עיצוב גן יודע מראש גם לתכנן את צירופי הצבעים הנכונים.

עיצוב גן ופינות הישיבה וההתרגעות

מעבר לתכנון הצמחייה, חשוב התכנון הכללי של הגינה, כולל שבילי ההליכה ופינות הישיבה וההתרגעות. רצוי שפינות אלה יכילו גם אזורים מוצללים, שבהם יהיה אפשר לשבת גם בשעות הבוקר או הצהריים. המיקום שלהן חשוב כך שאפשר יהיה להפיק מהן תועלת מרבית.

חלק מעניין בנושא עיצוב גן הוא תכנון התאורה של הגינות בלילה. יש רבים המעוניינים, ובצדק, להאיר את הגינה גם בשעות הלילה. נכון להיום יש פתרונות תאורה סולארית, המפיצים אור בגינה במשך כל הלילה תוך הימנעות מהוצאות מיותרות על חשמל. מעצבי גינות מקצועיים מכירים היטב את הנושא והוא הולך וצובר תאוצה ומשתלב במספר גדל והולך של גינות.

במקומות שבהם הדבר אפשרי, ניתן לשלב בריכה קטנה ומזרקה, המוסיפים נופך יוקרתי ומרגיע לגינה. גם כאן צריך הדבר להיעשות בשום שכל תוך שילוב של הבריכה בנוף הכללי.

לכל אחד הטעם שלו והראייה שלו את היופי. הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להזמין מומחה לנושא עיצוב גן ולבצע בעזרתו את תכנון הגינה. המומחה מכיר וחשוף לטכנולוגיות חדשות ולטרנדים קיימים ויוכל לתת עצות מועילות מאד שיסייעו לעצב את המראה הסופי של הגינה.
צור קשר
 
 
 
מאשר/ת לקבל ניוזלטר