header
תכנון גנים – שליטה בדינמיקה של האסתטיקה
 
ליצירת קשר אודות תכנון גנים:
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864 נייד: 050-2033090

 

תכנון גניםתכנון גנים הוא אחד המקצועות שהתפתחו בעשורים האחרונים ומעשירים את הנוף בעיצובים חדשים ומלהיבים. אמנם מאז ומעולם בוצע תכנון גנים על ידי אנשי מקצוע, ולראייה הגנים התלויים בעבר הרחוק, גני ורסאי בצרפת והגן הבהאי בחיפה. כל אלה, אילו תוכננו היום, היו ודאי נוצרים על ידי אדריכל נוף ולא גנן גרידא – מומחה ככל שיהיה.

מה בין ארכיטקט, גנן ואדריכל נוף
ארכיטקט הוא בעל מקצוע המתכנן מבנה ויוצר אותו יש מאין, על פי דרישות בסיסיות של הלקוח, קרי בעל הבית העתידי. עם זאת, התכנון משקף גם את טעמו האישי וגם חלק מההעדפות האישיות. זאת הסיבה שבחירת אדריכל היא אישית.

גנן איננו מעצב את הנוף בהכרח, אלא מטפל בו ומשמר אותו. הוא מומחה בבדיקת מצב נתון וביצוע כל הפעולות הדרושות על מנת לשמר אותו ולטפח את הצמחיה הקיימת. אם נדרש ביצוע של שינוי כל שהוא, הוא איננו מתוכנן על ידי הגנן אלא על ידי הבעלים או על ידי אדריכל נוף.

אדריכל נוף הוא למעשה מומחה לענייני תכנון גנים, כולל שינויי נוף מתבקשים. אמנם הוא מוגבל על ידי דרישות כלליות של הלקוח באשר לסוג הצמחייה, הצבעים שלה ולעיתים פנטזיות אחרות, אבל מעבר לאלה ישנו כר נרחב לדמיונו הפורה וליצירתיות של אדריכל הנוף. הוא יכול לבנות טרסות, בריכות מלאכותיות, שבילים ודשאים. הוא יכול להוסיף או להסיר אבנים ואמצעים אחרים. הכל על מנת להביא את התוצאה הטובה ביותר מבחינה אסתטית.

תכנון גנים ותחומי התמחות של אדריכל נוף
כל ארכיטקט העוסק בתכנון הנוף מפתח לעצמו שיטת עבודה ותחום התמחות ייחודי. סוג אחד של התמחויות הוא השימוש באמצעים ברי קיימא וידידותיים לסביבה בתכנון. חומרים ידידותיים לסביבה אינם פוגעים בה גם לאחר שהם הופכים לפסולת, ולעיתים קרובות ניתן למחזר אותם בקלות.

תכנון תאורה: תחום התמחות נוסף הוא תכנון תאורה ואפקטים מיוחדים בגינות, המשרים אווירה ייחודית בגינה בשעות בין הערביים והלילה, השעות שברוב המקרים דיירי הבית נוכחים בו. בשנים האחרונות התפתח ענף שלם של תאורה סולארית, הכולל התמחות ייחודית בתאורת גינות. האמצעי הזה ידידותי לסביבה וחוסך חשמל בכמויות ראויות לציון.

אדריכלות נוף במרחב הציבורי
תחום התמחות ייחודי של אדריכלות נוף הוא תכנון גנים ותכנון המרחב הציבורי. רשויות מקומיות וערים גדולות מעסיקות אדריכלים כאמור, כמו גם חברות גדולות המעוניינות לשפר ולעדן את הנוף ולהפוך את המפעל למקום טוב ונעים יותר לעבוד בו.
 
תודות ל:
homedit interior design &architeture על התמונה
צור קשר
 
 
 
מאשר/ת לקבל ניוזלטר