header
גינון בארץ ובעולם

ליצירת קשר אודות גינון

אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864 נייד: 050-2033090


גינוןטיפוח גינות קיים - על פי ממצאים שנאספו על ידי חוקרים - מאז התקופה הפרה היסטורית. העדויות לגינות העתיקות ביותר נמצאו באיזורים הטרופיים של כדור הארץ, קרוב לקו המשווה, באסיה, בדרום אמריקה, ומעט באפריקה. גינות אלו נוצרו מן הסתם בעיקר למטרות הזנה וגידולים, אולם מיד עם התפתחות הציוויליזציות הראשונות, התפתח גם העיסוק בגינון למטרות נוי.

עם התפתחות המדע והטכנולוגיה בעולם, הפך העיסוק בטיפוח גינות לנפוץ ברחבי העולם כולו, והקשר שבין גודל האדמה העומד לרשות העוסקים בכך הולך וקטן, אפילו עבור אלה שברשותם מרפסת קטנה.

ארה"ב היא המדינה המובילה בפיתוח גינות, בעיקר בגלל השטחים העצומים העומדים לרשות התושבים בה והיכולת להתגורר בבית קרקע מוקף בגינה בגדלים כאלה ואחרים. מחקרים שונים בארה"ב מצביעים על כך שכמעט חצי (49%) מאוכלוסיית בעלי הבתים ברחבי המדינה עוסקים בגינון באופן קבוע, ובמידה כזו או אחרת. רבים מאלה המקפידים לטפח את גינתם מעדיפים לעשות זאת בעצמם, ככל הנראה מפני שרבים מהם הם פנסיונרים (כ-22% מכלל בעלי הגינות). השאר, לעומתם, עושים שימוש כזה או אחר בשירותי גינון , כאשר כמעט מחציתם מתירים לגנן מקצועי לעצב ולתחזק עבורם את הגינה.

באנגליה, שלה תרבות עשירה ועתיקה של גינון (ישנם תיירים המגיעים למדינה זו למטרות ביקור בגנים הייחודיים לה), המצב זהה – 49% מבעלי הבתים עוסקים בגינון במידה כזו או אחרת, כאשר כחצי מכמות האנשים הללו עושים שימוש במידה מסויימת בשירותי גינון. גם כאן חוזרת על עצמה התופעה של טיפוח הגינה באופן עצמאי על ידי 64% מבעלי הגינות שהם בני 45 ומעלה, שוב, כנראה מפאת עודף זמן פנוי העומד לרשות הפנסיונרים.

בבדיקות והערכות שנעשו במדינות מערב אירופה, נתגלה כי פחות בעלי בתים עוסקים בגינון – כ-35%. ייתכן וההסבר לכך הוא הערים הגדולות שברחבי היבשת, בהן אין שטחי אדמה פרטיים לרבים מהתושבים, בניגוד לארה"ב ואנגליה. עם זאת, מתוך כל אלה, כ-50% עושים שימוש כזה או אחר בשירותי גינון – בין אם בצורת ייעוץ בלבד ובין אם גם בבנייה ותחזוקה שוטפת של הגינות הפרטיות.

אם כך, ניתן לומר כי העיסוק בטיפוח הגינה הינו לחלוטין מגמה רווחת ברחבי העולם המערבי, ובתוך כך גם השימוש בשירותיהם של גננים מתמחים, המהווים גורם מייעץ חשוב לאלה אשר רוצים לעצב את גינתם על פי טעמם ועל פי עקרונות שונים כגון עקרונות אקולוגיים (אשר הופכים יותר ויותר פופולריים ברחבי העולם), שיטות גינון שונות, ועוד. על אף שאין בידינו נתונים סטטיסטיים בנידון, ניתן להסתפק בהצצה מהירה על הבתים הפרטיים ובבניינים המשותפים בארץ, כדי להבין שגם כאן, המגמה הזו הינה בעלייה מתמדת וצפוייה לעלות ככל שתגבר המודעות בקרב בעלי הגינות.
צור קשר
 
 
 
מאשר/ת לקבל ניוזלטר