header
עבודת גינון בגנים בוטניים

ליצירת קשר אודות עבודת גינון

אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864 נייד: 050-2033090


גנים בוטניים מוקמים לטובת מחקר מדעי ומאופיינים בצמחייה שופעת ומגוונות הכוללת עבודת גינון אינטנסיבית ואחראית. בסמוך לכל צמח מוצב שמו המאפשר זיהוי נוח. במרבית המקרים פתוח הגן הבוטני גם עבור מטרות נלוות נוספות כגון סיורים לימודיים של תלמידים, סיורים מאורגנים ועצמאיים של תיירים ומשמש גם עבור מטופלים המקבלים טיפולים מתחום הרפואה הפרה-רפואית.

הגנים הבוטניים מוקמים על פי רוב בסמוך לאוניברסיטאות לנוחות הסטודנטים העוסקים במחקר הצמחים. עבודת גינון בגנים אלו נעשית על ידי גננים מוסמכים שלמדו במסלול ייחודי המיועד לגנים מסוג זה. מועצת הגנים הבוטניים בישראל עומלת על קידום ההכרה של גנים אלה על ידי המדינה ומבססת את פעולותיה על חוק הגנים הבוטניים בישראל שהתקבל בשנת 2006 בארץ, ומגדיר מהו גן בוטני. זאת משום שהתקציב לגנים בוטניים מקורו בחוק התקציב השנתי של המדינה.

כאמור, הגנים הבוטניים מאופיינים במגוון עצום של צמחים הגדלים על שטח מוגדר, ולכן עבודת גינון חייבת להתבסס על ידע נרחב על מנת לספק לכל צמח את התנאים הרצויים לו. חברות המספקות טיולים מאורגנים ברחבי העולם מציעות סיורים מודרכים בגנים בוטניים ברחבי העולם כחלק מהסיור באותה מדינה או אזור. אחד מהגנים המוכרים והמומלצים הם הגנים הבוטניים בקלוג' הממוקמים ברומניה.

הגנים הבוטניים ברומניה

עבודת גינון מורכבת ואחראית חייבת להיעשות באותם גנים בשל השפע העצום של הצמחייה במקום. הגנים נוסדו בשנת 1920 ומייסדם- בורזה אלכסנדרו עמל במרץ על הרחבתם. כיום מדובר בשטח עצום בו גדלים 10,000 סוגים של צמחים שונים ואף יותר.

הצמחים, צמחי יופי ונוי וכן צמחי מרפא שונים מקוטלגים ברשימות מסודרות על מנת לאפשר מעקב עבור עבודת גינון יעילה ומחקר מדעי פורה. סיורים מאורגנים של תיירים נהנים ממחזות ייחודיים במקום כגון גן הבנוי על טהרת עקרונות הגנים היפניים בו נבנה במהלך השנים גם בית יפני כמיטב המסורת. גן אחר במקום מזמין לסיור ייחודי במרחב בו מצויים שרידים מהתקופה הרומית. חשוב לעקוב אחר שעות הפתיחה של המקום המשולבות במערך התחזוקה השוטפת של עבודת גינון איכותית.

יש לציין כי הגנים הבוטניים הללו נבנו גם הם באזור בו ממוקם מרכז מדעי. קלוג', העיר הסמוכה, נחשבת מרכז אוניברסיטאי שוקק ובנויה בסמוך לנהר סומשול מיק. העיר מבורכת בנוף אורבני בעל מבנים יפים וישנים, מסלולי טיול ומוזיאונים. הגישה לעיר נוחה בשל נמל התעופה, תחנת האוטובוסים המרכזית ותחנת הרכבת הקיימים בה.

לסיכום, עבודת גינון בגן בוטני מלווה ברישום קבוע ובתיעוד של כל צמח ושלבי גדילתו עבור קידום מחקרים בתחום החקלאות, הבוטניקה והאקולוגיה. לימודים בתחום עבודת גינון בגנים בוטניים הינם מסלול לימודים בפני עצמו המספקים לימודיים עיונים הכוללים הדגמות של שתילה וטיפול במרחבי הגנים הבוטניים עצמם.
צור קשר
 
 
 
מאשר/ת לקבל ניוזלטר