header
בניית דק וגדרות לגינה – איזה סוג עץ מתאים לכם?

ליצירת קשר אודות דק לגינה

אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864 נייד: 050-2033090


בניית דקדק הוא משטח העשוי מקורות עץ. הוא נמצא מחוץ לבית. בצמוד למדשאה או ליד הבריכה ומשמש כמשטח נוח לישיבה או כתחליף למדשאה. גם בעלי גנים גדולים המעוניינים לעצב שבילי גישה לנקודות מסוימות ברחבי הגן בוחרים לא פעם להתמודד עם הצורך באמצעות בניית דק. אחד המרכיבים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת בניית דק, הוא סוג העץ. קיימים סוגים רבים ושונים של עצים המשמשים לבניית דק. במאמר קצר זה נסקור
את סוגי העץ הנפוצים המשמשים לצורך בניית דק.

בניית דק מעץ אורן

האורן הוא עץ שנחשב על ידי בעלי מקצוע לעץ שקל מאוד לעבוד איתו, ככל הנראה הודות לכך שמדובר בעץ רך ונוח לעיבוד. נוחות העיבוד של עץ האורן הופכת אותו למשתלם ביותר מבחינת מחיר ועץ הנפוץ ביותר בישראל, לצורך בניית דק.

בניית דק מעץ איפאה

מקורו של עץ האיפאה הוא ביערות הגשם בברזיל. זהו עץ כהה ואיכותי במיוחד, אשר יכול להחזיק מעמד שנים בתנאי מזג אוויר קשים. מבין סוגי העצים המשמשים לצורך בניית דק, איפאה הוא היקר ביותר. למרות שהוא דורש פחות טיפולים יקרים מאשר עצים אחרים, מחיר הרכישה וההתקנה של דק מעץ איפאה, הוא גבוה בהשוואה למחירי העצים האחרים.

בניית דק מעץ קומרו

קומרו הוא עץ טרופי הגדל באפריקה. מבחינות רבות הוא מזכיר את עץ האיפאה הדרום אמריקאי. הוא שונה ממנו בצבע, עמיד יותר לפגעי שמש ולמרות שהוא חלק ממשפחת העצים הקשים, העיבוד שלו והעיצוב של הקומרו, קלים יחסית.

בניית דק מעץ טיק

הטיק, המוכר לנו היטב מתעשיית הרהיטים, הוא עץ שמכה שורשים בעיקר בבורמה. זהו עץ עמיד ואיכותי מאוד, אולם אם אתם חושבים על בניית דק מעץ טיק, קחו בחשבון כי מדובר בעץ נדיר מאוד שמחירו גבוה במיוחד.

בניית דק מעץ אירוקו

אם אתם מעוניינים בעץ יפה למראה ועמיד במיוחד, אתם מוזמנים לשקול את האפשרות להשתמש בעץ אירוקו. הוא דומה באיכויותיו לעץ טיק, אולם מחירו נמוך יותר. אחד החסרונות הבולטים שלו הוא שגם אותו קשה מאוד להשיג בישראל.

בניית דק מעץ סינתטי

עץ סינתטי הוא למעשה שילוב של שבבי עץ בחומרים פלסטיים שונים. היתרונות של העץ הסינתטי הם כמובן העמידות המרשימה שלו מפני גשם, שמש, חום וקור. היות ומדובר בחומרים סינתטיים, הם אינם משנים צורה בטמפרטורות נמוכות ושומרים על צבעם המקורי לאורך זמן. מצד שני, אי אפשר להתעלם מהעובדה שלא מדובר בעץ אמיתי.

בנית דק
צור קשר
 
 
 
מאשר/ת לקבל ניוזלטר