header
דשא
 
ליצירת קשר אודות דשא
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864 נייד: 050-2033090

 
דשאדשא הוא לא רק אחד הצמחים המגוונים והעתיקים ביותר בעולם. דשא מהווה מרכיב בוטאני ואסתטי חיוני בגינות נוי, גינות פרטיות, גינות ציבוריות, מגרשי ספורט ועוד. שתילת דשא, מאפשרת לבעלי הגינות ליהנות משפע של יתרונות. דשא ירוק ומטופח, יוסיף לא מעט חיוניות למראה של הגינה, הוא רך, נעים למגע ונוח לישיבה או לרביצה על מחצלות. בנוסף הוא מונע הצטברות של אבק ובוץ ותורם להורדת הטמפרטורות בסביבתו. בעלי בתים רבים בישראל ובעולם, בוחרים לשתול משטחי דשא בגינות שלהם. במקרים רבים מדובר בבחירה נכונה, אולם חשוב לזכור כי לא כל דשא מתאים לכל גינה. מאמר זה עוסק בחשיבות ההתאמה בין הדשא לבין מרכיבים נוספים בעיצוב הגינה אותם יש לקחת בחשבון.


חשיפה לשמש
כמו כל צמח, גם דשא מושפע משמעותית מהחשיפה לשמש. העצים הנטועים בגינה והבית עצמו מטילים צל על הגינה, לפעמים לאורך היום כולו. אם אתם מעוניינים לשלב בין עצים נותני צל לבין דשא, באפשרותכם לבחור זני דשא הזקוקים לפחות שעות שמש בכל יממה. בכל מקרה כאשר אתם מתכננים את משטחי הדשא בגינה שלכם, זכרו כי זני דשא הזקוקים לשעות רבות של שמש, לא יצמחו יפה מתחת לעצים נותני צל או בצילו של הבית.

שימושים עתידיים
משטחי דשא בגינה יכולים לשמש למגוון פעילויות. הם יכולים להוות מגרש למשחקי כדור, משטח לרביצה, אזור לצליית בשר ועוד. משטחי דשא עשויים לשמש גם כאלמנטים דקורטיביים בלבד. לפני שאתם מקבלים החלטות הנוגעות לשתילה של דשא בגינה שלכם, נסו להעריך כיצד תשתמשו בהם בעתיד. כך תוכלו לקבל החלטות הנוגעות לגודלו של משטח הדשא. לדוגמא: אם אתם חושבים שהוא יהפוך למגרש כדורגל רצוי להקדיש לו שטח ראוי. אם אתם מעוניינים במשטח דשא כאזור ישיבה בלבד, ייתכן שתעדיפו להקדיש לו חלק צנוע יותר מהגינה שלכם. ידיעת השימושים העתידיים תאפשר לכם לקבל גם החלטות הנוגעות לסוג הדשא הרצוי לכם. דשא רך או מחוספס, דשא עמיד במיוחד או דשא מעודן יותר, וכו'.
 
מראה הגינה
עיצוב הגינה כולל לא מעט אלמנטים. עצי פרי ועצי צל, ריהוט גינה, משטחים מרוצפים, ערוגות צמחים, שיחים ועוד. משטחי דשא הם בין המרכיבים המשמעותיים ביותר במראה של הגינה. באמצעות ניצול נכון של משטחי דשא ניתן לחלק את הגינה לאזורים שונים, להדגיש אלמנטים נוספים כמו פרחים צבעוניים, שיחים בעלי צורות מיוחדות, עצים מרשימים ועוד. במהלך עיצוב הגינה, נסו להתאים ככל האפשר את גודלם וצורתם של משטחי הדשא גם להעדפות האסתטיות שלכם.
צור קשר
 
 
 
מאשר/ת לקבל ניוזלטר