header
סוגי דשא
 
ליצירת קשר אודות סוגי דשא
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864 נייד: 050-2033090

 
סוגי דשאתוכלו למצוא אותו בישראל ובעולם, במגרשי ספורט, בגינות פרטיות ובפארקים, במקומות קרירים ומוצלים ובאתרים חמים החשופים לשמש. דשא הוא צמח מגוון מאוד, המתאים למגוון שימושים ויכול לגדול בכל מקום. הוא נראה טוב, נעים למגע, מונע מהאבק לעלות מהקרקע ואפילו תורם לקירור האוויר סביבו. לכן, אין פלא שכמעט בכל גינה נוכל למצוא משטחי דשא. אחת הסיבות לתפוצה הגדולה כל כך של הדשא ברחבי העולם, היא הכמות הגדולה של סוגי דשא. סוגי דשא השונים זה מזה במגוון תכונות, כך שלמעשה כמעט לכל סביבה, קיימים סוגי דשא המתאימים לה יותר מאשר סוגי דשא אחרים. אם אתם מעוניינים לשתול דשא בגינה הפרטית שלכם, מומלץ לברר ראשית אילו סוגי דשא מתאימים לסוג הקרקע, לתנאי האקלים, למידת החשיפה לשמש ולדרכים בהן אתם מתכוונים להשתמש בדשא שלכם. ברשימה הבאה תוכלו למצוא את מאפייניהם של מספר סוגי דשא ואת תנאי הגידול המתאימים להם.
 
קיקויו
סוגי דשא רבים גדלים בישראל, אולם זהו, לדברי מומחים רבים סוג הדשא הנפוץ ביותר. מדובר בדשא בהיר ונעים למגע, בהשוואה ללא מעט סוגי דשא אחרים. הוא אינו משנה את צבעו בחורף, זקוק לחשיפה מרובה לשמש וניתן לשתילה גם באזורים קרים יחסית. בתנאי קרקע שאינם מתאימים לו, הוא מגלה רגישות גבוהה יחסית למחלות ומזיקים.
 
דרבן גראס
מוצאו של הדרבן גראס, חבר של כבוד ברשימה הכוללת סוגי דשא נפוצים, הוא באפריקה. המרקם שלו גס באופן יחסי לקיקויו וכמו כל גם לסוגי דשא אחרים. הוא גדל היטב באזורים מוצללים, אולם באמצעות השקיה מרובה עשוי לעשות חייל גם בשמש. התכונות הייחודיות שלו הופכות אותו לבחירה מעולה עבור גינות בהן לא ידרכו עליו יותר מדי.
 
אלטורו
מקומו של הזן אלטורו לא יכול להיפקד משום רשימה של סוגי דשא נפוצים. הרכות שלו, הצמיחה הצפופה והעמידות שלו בפני דריכה, הופכות אותו לאחד הסוגים החביבים על בעלי גינות בישראל. הרגישות שלו לקור גורמת לו לדהות מעט בעונת החורף ולחוות קשיים בצמיחה באזורים קרים וגבוהים. יתרון נוסף של סוג זה על פני סוגי דשא אחרים הוא ללא ספק היכולת המרשימה שלו להשתקם לאחר תקופות של חוסר טיפול והזנחה.
 
בפאלו
בפאלו נמנה על משפחה של סוגי דשא בעלי צמיחה איטית, תכונה זו גורמת לו להיות קל במיוחד לטיפול ואחזקה. הוא מתאים מאוד לגידול הן באזורים חשופים לשמש והן באזורים מוצללים יותר והמרקם שלו גס ומחוספס יחסית, לכן הוא אינו מומלץ לשימוש במשטחי דשא המיועדים לכך שידרכו עליהם.
צור קשר
 
 
 
מאשר/ת לקבל ניוזלטר