header

בריכות נוי – מרגיעות את העין והנשמה

ליצירת קשר אודות בריכות נוי
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864  נייד: 050-2033090

בריכות נויכל מי שהקים או מקים גינה, לא יכול להימנע מהמחשבה לשלב בריכות נוי בגינה שלו. מהי בעצם בריכת נוי? מדוע כדאי לשלב אותה בתכנון הגינה?

בריכת נוי היא מקווה מים או בריכה מלאכותית, המשולבת בתוך תכנון הגינה. כבר בעת העתיקה גילו מתכנני הנוף את היתרונות בקיומן של בריכות נוי ושילבו אותן בתכנון הגינות. הילה לבריכות האלה גם מטרה נוספת – הן שימשו בפועל לרחצה, והמים שבהן לא היו עומדים אלא זרמו באיטיות.

נכון להיום בריכות נוי ממשות רק כאלמנט נוסף בתכנון הגינה, ובחלק מהמקרים מובאים דגי נוי השוכנים קבע בתוך הבריכה.

תכנון בריכות נוי וזרימת המים בתוכן:
תכנון בריכת הנוי צריך להעשות על ידי מומחים לדבר, שימקמו את הבריכה במקום הטוב ביותר בגינה מצד אחד, ויתקינו את כל פריטי הציוד הדרושים על מנת שהבריכה תמשיך לשרת את ייעודה ולא תהפוך למדגרה ליתושים בימי הקיץ החמים. המים הזורמים בבריכה חייבים להיות מטוהרים מעת לעת, במיוחד אם בתוך הבריכה חיים דגי נוי, שמטבע הדברים מזהמים אותה בהפרשות שלהם, וכן יש צורך להאכיל אותם מעת לעת.

בריכות נוי, בדומה לבריכות שחייה, חייבות להיות קלות לתחזוקה. שכן בתוך הבריכות הללו מתפתחת מעת לעת צמחייה שיש להסיר אותה או לדלל, בנוסף לגורמים אחרים. הקמת בריכות נוי חייבת לקחת בחשבון את העניין הזה ויש להבין כי תחזוקה שלהן כרוכה בהשקעה של זמן או ממון או שניהם.

היתרונות של בריכת נוי:
לעומת כל אלה, בריכות נוי שתוכננו היטב והממוקמות היטב בגינה יכולות להשפיע באופן חיובי על הנשמה. הרעש של מים זורמים הינו רעש מרגיע במיוחד ומהפנט משהו, ומוסיף בהחלט לשקט הנפשי. כמו כן, בערבי הקיץ החמים אין כמו התרגעות בגינה, על אבטיח קר וכוס יין, בתום יום עבודה מפרך או יום עסקים מתיש, או בילוי סוף שבוע אביבי עם כל החברים על שפת הבריכה.

הדבר החשוב ביותר הוא להבין כי התכנון וההקמה של בריכות נוי חייבים להתבצע על ידי אנשי מקצוע המומחים לדבר. ביצוע לקוי יותיר בעיות לאורך זמן. ביצוע מקצועי יגביר את ההנאה מבריכת הנוי.
צור קשר
 
 
 
מאשר/ת לקבל ניוזלטר