header
גינות מעוצבות - עבודה של בעל מקצוע

ליצירת קשר אודות גינות מעוצבות
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864 נייד: 050-2033090

 
גינות מעוצבות     גינות מעוצבות   גינות מעוצבות 
         
גינות מעוצבות    גינות מעוצבות   גינות מעוצבות
 
 
ישראלים רבים תוהים לשם מה עליהם להזמין מעצב גינות עבור הקמת גינות מעוצבות בביתם, הרי כל אחד יכול בעצמו לשתול שתילים, לגזום עשבים ולהוסיף מוצרי דקורציה נאים. אך למעשה הקמת גינות מעוצבות ללא ידע מקצועי קודם, גורם ברוב המקרים ליותר נזק מתועלת. במסגרת עבודתי אני נתקל באינספור מקרים בהם לקוחות שותלים עצי פרי בחצר הבית ולאחר מספר שנים שורשי העץ חדרו אל חלל הבית והבליטו מרצפות. או מקרים בהם בחרתם לקנות שתילי פרחי נוי אקזוטיים מרהיבים, אך הם נבלו תוך מספר ימים כי לא עניתם על צרכי אדמה, מים ואקלים ראויים עבורם. חשוב להדגיש אם כן כי בהזמנת שירותי הקמת גינות מעוצבות וגינון סדיר תחסכו כסף ותמנעו מיצירת נזקים שלעיתים הינם בלתי הפיכם כמו עקירת עץ סורר שנשתל במקום לא מדויק וכעת אי אפשר למקם אותו מחדש.

טיפול בגינה מצריך נסיון וידע רב הן בבוטניקה ובאדריכלות. שירותי גינון מקצועיים מעניקים את הידע והנסיון להקמת תשתית ראויה להקמת גינה ובחירת צמחיה נכונה על פי תנאי האקלים והאדמה. תפקידו של מעצב גינות כיום דומה למעשה כמעט לחלוטין לתפקידו של אדריכל ובדיוק כפי שלא ניתן לקחת לבנים ולבנות בית ללא תכנון מוקדם, כך גם לגבי הקמת גינות מעוצבות.

גינות מעוצבות - שלבי התכנון וההקמה
במסגרת תכנון גינות מעוצבות יש להקפיד על תכנון מושכל מראש. על מעצב הגינות להביא בחשבון אינספור פרמטרים שונים עבור הקמת גינה בריאה, ירוקה ויפה לאורך זמן. הקמת גינות מעוצבות הינו תהליך אשר מורכב ממספר שלבים:
  • בניית תשתית - השלב הראשון בו נערוך את כל המחקר המקדים הנדרש לתכנון עיצובי ופונקציונאלי של הגינה המיוחלת. גם במקרים בהם ישנה גינה קיימת שאיננה תואמת לרוח ליבו של הלקוח תדרש עבודה מקדימה של הכשרת הקרקע מחדש עבור ייסוד גינה חדשה.
  • מערכת השקיה - שלב תכנון והקמת תשתית זרימת מים קבועה מתוזמנת אשר מעניקה מענה הולם לכל צמח וצרכי האדמה והמים שלו בתכנון גינת החלומות שלנו.
  • נטיעת עצים ושתילים - לאחר שהקרקע פורייה ומכילה אדמה בריאה וראויה לה, מגיע שלב הנטיעות. לרוב נקפיד להתחיל את המלאכה בשתילת עצים ולאחר מכן נפנה לשיחים, פרחים וכמובן דשא.
  • חיפוי - שלב הדקורטיבי המציע את כל פתרונות הנוי והעיצוב לייחודן של גינות מעוצבות, הכוונה לשימוש בעציצים, כדי חרס, חלוקי נחל, אבני מדרך סלעים ועוד.
 
שלב נוסף שהינו אופציונאלי אך לעניות דעתי הכרחי לא פחות יהיה הקמת תשתית תאורה. תאורת נוי בפיזור הולם עושה את ההבדל המכריע בין גינה נאה למרהיבה, ויכול להעניק גם בלילה אפשרות לאירוח נעים יותר וכמובן לניווט נוח יותר בחלל הגינה המעוצבת. אנו ממליציםלבקר בעמוד "גינות" של חב' אלונים ובו להתרשם ממגוון עבודות קודמות של הקמת גינות מעוצבות ממגוון סגנונות עיצוב. כל שאיפה עיצובית ורעיון דקורטיבי מוקדם מצד הלקוח יכול להבטיח הגשמת חלום.




דוגמאות העיצוב מגינות נבחרות ברחבי העולם
ישראל - אלונים גינון, אוקראינה - animalworld.com, איטליה - arredamentoegiardino.it, אינדונזיה - abualbanie.wordpress.com
אסטוניה - kadriorupark.ee, בולגריה - gardenbg.wordpress.com, הולנד - www.tuinposter.nl
צור קשר
 
 
 
מאשר/ת לקבל ניוזלטר